Koronawirus i wyniki wyszukiwania Google
Aktualności23 marca 2020
W Google pojawił się nowy snippet w formie alertu związanego z korona wirusem. Alert widoczny jest zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Nowa sekcja, która początkowo posiadała tylko informacje o alercie obecnie rozbudowana została do formy z zakładkami i większą ilością treści. Wszystko to, aby lepiej komunikować najważniejsze informacje związane z koronawirusem.
W przypadku wyników mobilnych alert pokazuje się bezpośrednio pod reklamą i nad wynikami wyszukiwania:
W przypadku wyników desktopowych, mamy bardziej rozbudowany panel alertu, który prezentuje większą ilość treści. Moduł ten początkowo znajdował się bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania. Obecnie umieszczony został w bardziej rozbudowanej formie po prawej stronie wyników wyszukiwania:
Zmiany w mikrodanych wydarzeń
W związku z epidemią, Google zdecydowało się na wprowadzenie kilku dodatkowych usprawnień w znacznikach schema.org.
W mikrodanych związanych z wydarzeniami, pojawił się nowy typ pola "eventStatus", który może przyjąć wartość wskazującą m.in. na informacje o:
- anulowaniu wydarzenia,
- przełożenia wydarzenia (data nie znana),
- przełożenia wydarzenia na później (data znana),
- zmiana z wydarzenia fizycznego na wydarzenie online.
Wszystko to, aby lepiej i szybciej informować ludzi o statusie wydarzenia już na etapie wyników wyszukiwania.
Ponadto, w związku z możliwością przeniesienia wydarzenia z offline do online, Google udostępniło również nowe wartości mikrodanych dla location oraz eventAttendanceMode. Chcąc oznaczyć, że wydarzenie jest wirtualne, należy:
- do zmiennej location przypisać wartość VirtualLocation
- do zmiennej eventAttendanceMode przypisać wartość OnlineEventAttendanceMode
Źródło: