W Google pojawił się nowy snippet w formie alertu związanego z korona wirusem. Alert widoczny jest zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Nowa sekcja, która początkowo posiadała tylko informacje o alercie obecnie rozbudowana została do formy z zakładkami i większą ilością treści. Wszystko to, aby lepiej komunikować najważniejsze informacje związane z koronawirusem.
 
W przypadku wyników mobilnych alert pokazuje się bezpośrednio pod reklamą i nad wynikami wyszukiwania:
 
W przypadku wyników desktopowych, mamy bardziej rozbudowany panel alertu, który prezentuje większą ilość treści. Moduł ten początkowo znajdował się bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania. Obecnie umieszczony został w bardziej rozbudowanej formie po prawej stronie wyników wyszukiwania:
 
 
Zmiany w mikrodanych wydarzeń
W związku z epidemią, Google zdecydowało się na wprowadzenie kilku dodatkowych usprawnień w znacznikach schema.org.
W mikrodanych związanych z wydarzeniami, pojawił się nowy typ pola "eventStatus", który może przyjąć wartość wskazującą m.in. na informacje o:
  • anulowaniu wydarzenia,
  • przełożenia wydarzenia (data nie znana),
  • przełożenia wydarzenia na później (data znana),
  • zmiana z wydarzenia fizycznego na wydarzenie online.

Wszystko to, aby lepiej i szybciej informować ludzi o statusie wydarzenia już na etapie wyników wyszukiwania.

Ponadto, w związku z możliwością przeniesienia wydarzenia z offline do online, Google udostępniło również nowe wartości mikrodanych dla location oraz eventAttendanceMode. Chcąc oznaczyć, że wydarzenie jest wirtualne, należy:
  • do zmiennej location przypisać wartość VirtualLocation
  • do zmiennej eventAttendanceMode przypisać wartość OnlineEventAttendanceMode
  •  
Źródło: