Optymalizacja sklepów internetowych – relacja ze szkolenia
Relacje24 kwietnia 2017
Szkolenie z optymalizacji sklepów internetowych, prowadzone przez Artura Strzeleckiego i Pawła Gontarka odbyło się 19 kwietnia w Warszawie. Sala wypełniona po brzegi świadczyła o bardzo dużym zainteresowaniu tematem. A dzięki dynamicznej formie szkolenia, sprawnej organizacji i tonie przekazanej wiedzy pozostała pełna do samego końca.
Przedstawicielki Seostation też wzięły udział w tym szkoleniu. Dzięki temu doszło do spotkania „na szczycie” 3 liczących się specjalistów SEO w Polsce, czyli Artura Strzeleckiego, Pawła Gontarka i Marty Gryszko ;-)
Szkolenie skierowane do pozycjonerów i właścicieli sklepów online składało się z dwóch części – teoretycznego omówienia głównych czynników wpływających na optymalizację oraz praktycznej strony optymalizacji sklepów. Organizacja kategorii produktów, szczegółowe omówienie elementów kart produktowych, schematy menu nawigacyjnego, olbrzymia rola linkowania wewnętrznego, poprawna optymalizacja techniczna, ekspansja zagraniczna sklepu internetowego i dobre praktyki perfekcyjnej optymalizacji i konfiguracji sklepów to główne zagadnienia szkolenia, które zostały bardzo szczegółowo omówione przez obu prowadzących. Cenną wiedzą była analiza, czego nie robić podczas optymalizacji sklepów i jak poradzić sobie z najczęstszymi problemami. Prowadzenie szkolenia przez dwóch trenerów okazało się strzałem w dziesiątkę – uczestnicy mogli korzystać z rozległej, komplementarnej wiedzy obu panów.
Obaj prowadzący zaprezentowali garść rzetelnej wiedzy i praktycznych przykładów do wykorzystania w samodzielnej optymalizacji własnych sklepów, mnóstwo kwestii technicznych i problematycznych, liczne przykłady narzędzi, które można wykorzystać, by przeanalizować poprawność konfiguracji i optymalizacji własnych sklepów. Mnóstwo czasu poświęcili analizie błędów konkurencji, dzięki czemu właściciele sklepów online nie będą ich powielać, a tym samym będą krok przed konkurentami. Uczestnicy szkolenia mieli również okazję podpatrzenia poprawnych, czy wręcz wzorcowo zoptymalizowanych sklepów, w tym kart produktowych, linkowania wewnętrznego czy optymalizacji technicznej.
Sprawna organizacja, dynamiczne prowadzenie, merytoryczne prezentacje (przekazane również wszystkim uczestnikom), bardzo praktyczne przykłady, pyszny obiad i deser to chyba najmocniejsze punkty szkolenia. Do tego żadne z pytań nie pozostało bez odpowiedzi. W mojej opinii poziom szkolenia dorównywał wysokości 27-piętrowego budynku Centrum Konferencyjnego Golden Floor, w którym odbyło się szkolenie. Jednym słowem można się było dowiedzieć, jak dużo się jeszcze nie wie na temat optymalizacji sklepów online.
To było już 7 wspólne szkolenie Artura i Pawła, ale pierwsze z tematyki optymalizacji sklepów internetowych i, jak zapowiedzieli, nie ostatnie, gdyż zagadnienie cieszy się sporym zainteresowaniem. Jeśli ktoś się zastanawia nad udziałem w kolejnych edycjach, to szczerze polecam.