Ostatni miesiąc roku 2024 za sprawą aktualizacji Google był niezwykle bogaty w wydarzenia branży SEO. Przebieg tych zdarzeń prezentujemy w kolejnej SEO prasówce.

2 grudnia 2024 Skutki November Core Update nadal dawały się we znaki seowcom. W sieci trwała burzliwa dyskusja na temat zawirowań serpa po aktualizacji. https://www.webmasterworld.com/google/5115142.htm

5 grudnia 2024 Ukazał się nowy odcinek podcastu Search Of The Record, w którym John Mueller i Martin Splitt rozmawiali z Allanem Scottem na temat zduplikowanego kontentu, clusteringu i canonicalizacji. 

5 grudnia 2024 Zakończyło się wdrażanie November 2024 Core Update. 

https://status.search.google.com/incidents/G7rp11wqTaTGn6JjiPF3

6 grudnia 2024 Według danych z narzędzia ziptie.dev na początku grudnia, liczba AI overviews zaliczyła spory spadek. Sytuacja w później czasie ponownie się unormowała. 

https://dashboard.ziptie.dev/aio-monitor

6 grudnia 2024 Z Google Search Console zniknęła cała sekcja “Legacy tools and reports”. 

 

 

12 grudnia 2024 W Google Search Console pojawił się nowy, 24-godzinny widok.

 

 

12 grudnia 2024 Niespodziewanie, niemal bezpośrednio po zakończeniu wdrażania listopadowego update’u, Google poinformowało o starcie kolejnej aktualizacji - December 2024 Core Update. 

 

 

18 grudnia 2024 Zakończyło się wdrażanie December 2024 Core Update. 

 

 

19-26 grudnia 2024 Google wdrażało December 2024 Spam Update.