Poniżej zestawienie najważniejszych zmian i aktualności w marcu 2022.

31 marca 2022 - Google przypomina jak z pomocą funkcjonalności wyszukiwarki możliwe jest weryfikowanie serwisów i wpisów pod względem tego czy nie są to fake newsy. W wyszukiwarce pojawiły się także nowe etykiety dla szybko zyskujących popularności (w tym cytowaniu) treści.

30 marca 2022 - John Mueller w swojej wypowiedzi wskazuje, że utrzymywanie przekierowanych adresów URL w plikach Sitemap.xml jest przez niego wskazane, ponieważ wspomaga proces crawlowania.

29 marca 2022 - Google udostępnia darmowy szablon Data Studio dla danych z Search Console. Dostępny jest tutaj.

25 marca 2022 - Google publikuje raport dotyczący tego jak korporacja walczyła o wiarygodność informacji w Google Maps.

25 marca 2022 - Google informuje, że Google Search Console Search Analytics API obsługuje od teraz Google Discover, Google News oraz komendy Regex.

22 marca 2022 - Google Merchant Center umożliwia już połączenie z Google Analytics 4.

17 marca 2022 - Prawie 80% osób zajmujących się SEO zakłada, że podczas migracji strony doświadczy ona spadków widoczności i ruchu.

15 marca 2022 - Google przyznaje, że problem z niepojawiającymi lub znikającymi opiniami w Google Maps, to problem techniczny, nad którym trwają aktualnie prace. 

10 marca 2022 - John Mueller przypomina, że linki z widgetów (chodzi np. o linki doklejane do widgetu wtyczki aplikacji pogodowej) nie są zgodne z wytycznymi dla webmasterów. Jednocześnie wspomina, że linki tego typu są z łatwością wykrywane i rozpoznawane przez algorytmu Google, a następnie zwyczajnie ignorowane.

8 marca 2022 - W centrum pomocy wyszukiwarki Google pojawił się interesujący wpis dotyczący łączenia Search Console ze Studiem danych.

3 marca 2020 - Twórca wtyczki Yoast poinformował, że obecnie nie zauważają oni żadnych korzyści pod względem zwiększenia ruchu lub usprawnienia crawl indexu przy stosowaniu IndexNow.