Październik był kolejnym miesiącem, który obfitował pod względem ilości zmian w Google.

Oczywiście o większości z nich informowaliśmy na naszym profilu na Facebook, do którego śledzenia was zachęcam: https://www.facebook.com/seostationpl/

Co więc działo się w branży SEO w październiku?

  • [7 października 2019] Google udostępnia narzędzie zmiany adresu strony w nowej wersji Search Console. Narzędzie zmiany adresu strony jest przydatne np. podczas migracji serwisu na nową domenę. Przyśpiesza ono przeindeksowanie strony i podmianę starej domeny na nową w wynikach wyszukiwania. Narzędzie to było dostępne w starej wersji Search Console, która od jakiegoś czasu jest już niedostępna. Nowa wersja Search Console niestety nadal nie posiada wszystkich funkcjonalności i jest o nie co jakiś czas uzupełniana.
  • [17 października 2019] Google notuje problemy w kwestii wyświetlania nowych treści w usłudze Google News, Search Console i wyszukiwarce Google. Treści publikowane w serwisie trafiały do indeksu z bardzo dużym opóźnieniem.
  • [22 października 2019] Branża SEO spekuluje na temat ruchów słów kluczowych oraz potencjalnej aktualizacji algorytmu Google.
  • [22 października 2019] Google informuje o tym, że przekierowania 301 z domen "niepowiązanych" może nie wpływać na przekazywanie mocy linków. Analizując przekaz Google, można wnioskować, że przekierowanie 301 z przechwyconej domeny, nie przeniesie mocy i nie wzmocni pozycji nowej domeny, na którą dane przekierowanie zostanie wykonane, jeśli ich treści nie będą zgodne. Wynika z tego, że chcąc przekierować adresy URL z domeny przechwyconej, powinniśmy najlepiej zrobić to 1 do 1, a dodatkowo odwzorować tematykę przekierowywanych podstron starej domeny na nowej (docelowej) domenie.
  • [24 października 2019] Google zapowiada cykl materiałów szkoleniowych dla osób rozpoczynających swoją przygodę w SEO. Odcinki mają pojawiać się co dwa tygodnie.
  • [25 października 2019] Google oficjalnie informuje o wdrożeniu aktualizacji algorytmu o nazwie BERT. Spekulacje dot. wzmożonych zmian w wynikach wyszukiwania w okolicy 22 października, okazały się być początkiem dużej aktualizacji Google. Aktualizacja ta ma być zwieńczeniem zmian związanych z dopasowywaniem intencji i rodzajów wyników do zapytań wyszukiwanych przez użytkowników.