Przedstawiamy kolejną SEO prasówką ze stycznia 2020. Styczeń był dość obfity pod względem zmian! Google wdrożyło oficjalną aktualizację głównego algorytmu i wprowadziło spore zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania.

[7 styczeń 2020] Google zapowiada blokowanie wyskakujących powiadomień na stronach internetowych w Chrome (wersja 80). Aktualizacja ma wejść w życie 4 lutego.

[13 styczeń 2020] Google ogłasza styczniową aktualizację CORE algorytmu

[16 styczeń 2020] Google zmienia wygląd wyników wyszukiwania: zmianie ulega kolorystyka, układ elementów, w wynikaj pojawił się również Favicon domeny.

[17 styczeń 2020] Kolejne zmiany w Google, gigant ponownie umożliwia wyświetlanie za darmo najpopularniejszych produktów ze strony internetowej w mobilnych wynikach wyszukiwania.

[17 styczeń 2020] Google uruchamia program My Business Provider, który usprawnia zarządzanie firmami w Google moja firma m.in. agencjom SEO.

[22 styczeń 2020] Google zapowiada rezygnację z obsługi Data-Vocabulary i zachęca migrację na Schema.org.

[23 styczeń 2020] Google wdraża zmiany dotyczące tzw. Direct Answers i "pozycji 0". Strony, które znajdą się na tzw. "pozycji 0" nie będą dłużej wyświetlane jeszcze raz w standardowych wynikach wyszukiwania, poniżej tego rozszerzenia.

[27 styczeń 2020] Google usprawnia wykresy raportów skuteczności w Search Console, dodając do nich lepsze i wyraźniejsze kolory.

[28 styczeń 2020] Google "ugina się" pod falą krytyki i decyduje się na wycofanie z pokazywania favicon domen z wyników wyszukiwania. Według mnie jeszcze bardziej ujednolica to wyniki naturalne z reklamami.

Bonus:

[3 luty 2020] Branżą SEO zauważa kolejne ruchy w wynikach wyszukiwania. Spekuluje się, że Google wdrożyło po cichu kolejną aktualizacją Core algorytmu!