Zbiór najważniejszych zmian w SEO w styczniu 2021.

[31 stycznia 2021] Z końcem stycznia Google przestaje wspierać oznaczenia kodu data-vocabulary.org. Przypominam, że należało wymienić je na oznaczenia z Schema.org.

[29 stycznia 2021] W serwisie seroundtable.com pojawił się interesujący wpis, z którego możemy dowiedzieć się, iż Google odnajdywało 25 miliardów spamowych stron każdego dnia w 2020 roku!

[26/27 stycznia 2021] W nocy z 26 na 27 stycznia miała miejsce najprawdopodobniej mała aktualizacja algorytmu Google.

[22 stycznia 2021] Google Chrome w wersji 88 pozwala na sprawdzenie serwisu pod względem oceny Core Web Vitals w trybie deweloperskim.

[19 stycznia 2021] W Google Search Console zobaczymy od teraz więcej danych na temat crawlowania naszej domeny. Google zwiększa ilość danych, którymi się z nami dzieli.

[12 stycznie 2021] Raport skuteczności treści w Google News został dodany do Search Console.

[11 stycznia 2021] Google informuje, ze w połowie listopada 2020 roku uruchomiło nowy algorytm podobnych tematów, który wykorzystuje machine learning (AI). Algorytm ten i czynniki rankingowe wchodzące w jego skład mają wpływać na jeszcze lepsze różnicowanie wyników wyszukiwania poprzez pokazywanie użytkownikowi szerszego zakresu tematów, poprzez ich lepsze rozumienie.

[11 stycznia 2021] Google Search Console zostaje rozszerzone o bardziej precyzyjnie określenia problemów z indeksowaniem serwisu. Ma to ułatwić ich zrozumienie i naprawianie.

[5 stycznia 2021] Google Lighthouse zostaje wyposażone w funkcję podpowiadania alternatywnych (głównie mniejszych) bibliotek

[4 stycznia 2021] Bing Webmaster Tool zostaje wyposażony w nowe narzędzia i raporty związane z crawlowaniem i indeksowaniem.