Skuteczny link building
Aktualności15 czerwca 2016
Skuteczny link building – przygotuj i przekonaj
Link building przy stale ulepszanych algorytmach Google jest coraz trudniejszy. To już nie ten czas, gdy wartość przynosiły linki zdobywane automatycznie. Teraz zdobywanie wartościowych linków wymaga budowania relacji z drugim człowiekiem i dobrego przygotowania gruntu.
Od czego zacząć?
Przede wszystkim należy zacząć od rozpoznania społeczności, do której kierowany jest przekaz. Tylko wiedząc, kto jest po drugiej stronie, będziesz umiał przekonać go do zamieszczenia odnośnika do Twojej strony. Zanim więc zaczniesz korzystać z jednego z wielu poradników na temat tego, jak napisać e-mail, żeby był on skuteczny, zacznij od przygotowań. Dzięki nim nie tylko sprawisz, że późniejsze działanie będzie prostsze, ale przede wszystkim zwiększysz Twoje szanse na sukces.
Przygotowanie musisz skupić na 3 czynnikach:
· wskazać jaką wartość dasz odbiorcom,
· poznać stronę, z którą chcesz nawiązać kontakt,
· poznać jej czytelników i motywacje, które skłaniają ich do działania.
Gdy znajdziesz odpowiedzi na te pytania masz szansę na udaną kampanię o dużym zasięgu.
Jak zdefiniować wartość?
Żeby zdefiniować wartość musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego ktoś ma dać link do Twojej strony. Odpowiedź powinna być prosta – powinna to być korzyść dla jej odbiorców. Jaka to korzyść? Jak ją znaleźć? Musisz wejść w rolę odbiorców, zastanowić się czego oczekują i odnieść to do tego, co możesz im zaoferować. Co więcej, musisz być w pełni przekonany, że link do Twojej strony przyniesie im realną wartość, bo tylko wtedy będziesz mógł przekonać drugiego człowieka, aby zechciał dodać odnośnik do Ciebie.
Skoro już wiesz, jaką wartość możesz dać czytelnikom, musisz znaleźć witryny mające odbiorców, którzy docenią oferowaną przez Ciebie wartość. Jest to Twój klucz do sukcesu, gdyż popularyzacja staje się łatwa, gdy wartość linku jest oczywista.
Zanim napiszesz maila
Skoro już wiesz, jaką wartość link do Ciebie przyniesie odbiorcom danej witryny, to czas na kontakt z osobą, od której zależy pojawienie się linku na stronie. Pamiętaj, że masz do czynienia z człowiekiem, od którego zależy czy link pojawi się na stronie czy też nie. Postaraj się więc dowiedzieć co nieco o tej osobie, jakie ma pasje, motywacje, przekonania. Im więcej będziesz o niej wiedzieć zanim napiszesz maila, tym lepiej wyjaśnisz, dlaczego link do Twojej strony będzie wartościowy dla jej czytelników. Dzięki temu zdecydowanie zwiększysz swoją szansę na sukces.
Połącz to co już wiesz i bądź przekonujący
Opisane wyżej wstępne przygotowanie zwiększa Twoją szansę na sukces. Teraz czas skorzystać z tej wiedzy i stworzyć przekaz, który pokaże:
· wartość, jaką daje link do Ciebie odbiorcom witryny,
· wartość, jaką daje link do Ciebie dla strony, która będzie linkowała,
· wartość, jaką daje link do Ciebie dla osoby decyzyjnej.
Jeśli te trzy wartości pojawią się w Twoim przekazie, to nie ma racjonalnych powodów, dla których prośba o dodanie odnośnika do Ciebie zostanie odrzucona.
Stare komentarze: 4
jaka jest skuteczność takich działań? 1%?
najpierw ktoś musi w ogóle zainteresować się takim mailem, co w codziennym zalewie spamu nie jest takie oczywiste
potem musi się w ogóle przejąć czy zamieszczenie linka będzie korzystne dla odwiedzających jego stronę www
i po ostanie prawie nikt nie zamieści linka bezpłatnie
Dzień dobry, bardzo dobry tekst, oczywiście że wszystko kosztuje i im lepszy będzie tekst przekazu tym mniej trzeba będzie zapłacić.
W większości przypadków wartością dla właściciela serwisu będa pieniądze które otrzyma za umieszczenie linku ☺
Dawajcie robimy zakład wybijamy jakieś 2 strony na keyworda o podobnej konkurencji. Strony robimy od zero. Użyję Rankerxa i edu buildinga + web 2.0 buildinga. Zobaczymy kto osiągnie szybciej pozycje. Bo jak widzę to waszymi metodami trwałoby to 5 lat. Tymi programami zrobię taką piramidę linków że głowa mała. I coraz większe sukcesy mam w tym i nic ręcznie nie robię.