Subkonta w SeoStation
Instrukcje25 września 2018
Wprowadziliśmy długo oczekiwaną nowość - subkonta. Dzięki temu można udostępniać pełną funkcjonalność SeoStation klientom, pracownikom i kontrahentom. Poniżej omawiamy najważniejsze funkcje i zmiany.
Nieograniczona liczba subkont bez dodatkowych opłat
Każdy z pakietów gwarantuje możliwość bezpłatnego przydzielania subkont dla innych osób lub firm. Należy jedynie mieć na uwadze, że w przypadku subkont z uprawnieniami dodawania nowych fraz, ich ilość będzie schodziła z limitu konta nadrzędnego, które przydzieli subkonto.
Wszystkie konta w jednym miejscu
Do wygodnego zarządzania udostępnionymi zasobami służy zakładka Subkonta, którą zobaczysz w prawym górnym rogu w rozwijanym menu. W tym miejscu możesz szybko odnaleźć dane konto korzystając z wyszukiwarki lub przeglądać je z podziałem na:
- Klientów - konta, które dodano w powiązaniu z nazwą klienta (zakładka Klienci),
- Subkonta - konta, które udostępniasz współpracownikom.
Na liście subkont możesz sprawdzić jakie strony zostały przypisane danej osobie i jakie otrzymały uprawnienia. W prosty sposób odłączysz konto lub zmienisz jego ustawienia.
Jak udostępnić SeoStation innej osobie?
Dodanie subkonta możliwe jest albo z poziomu zakładki "Subkonta", albo w ostatnim kroku edycji strony. Polega to na podaniu nazwy kontrahenta/współpracownika i wpisaniu jego adresu e-mail. Wybrana osoba otrzyma wiadomość z aktywacją konta i ustawi sobie hasło dostępowe. W kolejnym kroku należy przypisać jej udostępnione strony wraz z określeniem jednego z czterech rodzajów uprawnień:
- Podglądu - do sprawdzania samych wyników - pozycji, wykresów i raportów pozycji.
- Edycji - do podglądu i edycji dodanych stron (np. poprzez dodawanie nowych fraz), bez dostępu do klientów i finansów.
- Zarządzania - do podglądu, edycji i zarządzania klientami, ale bez danych o przychodach.
- Administracji - do pełnego wglądu w efekty, wraz z danymi finansowymi i edycją stron.
Subkonto, nawet z uprawnieniami administracyjnymi, nie może dodawać i usuwać stron. To wyłączny przywilej właściciela konta nadrzędnego.
Co się stało z kontami klientów?
Podmioty zdefiniowane w zakładce „Klienci” pozostaną bez zmian. W tym miejscu nadal można dodawać nowych klientów, określić sposoby rozliczeń i przeglądać bieżące dane o uzyskanych przychodach. Podczas dodawania nowego klienta można zdecydować czy przyznać mu dostęp podając adres e-mail.
Zarządzanie kontami klientów jest możliwe teraz z poziomu zakładek: „Klienci” i „Subkonta”, przy czym to drugie służy do kompleksowego zarządzania udostępnianymi zasobami. Domyślnie, konto klienta jest subkontem z najniższymi uprawnieniami.
Zachęcamy do testowania nowej funkcji i zgłaszania nam uwag standardowo na: Kontakt z Administracją