Co przyciąga klientów na stronę?

Kupujemy przede wszystkim oczami, niezależnie od tego, czy szukamy usług, czy towarów. Liczy się przede wszystkim opakowanie lub atrakcyjnie przekazana wizja. Nawet ten artykuł nie zostanie przez nikogo przeczytany, jeśli nie będzie zawierał zdjęć lub nagrań, mimo iż ma charakter poradnikowy. Przedłużeniem dewizy uatrakcyjniania przekazu są działania marek nie tylko na oficjalnych stronach internetowych, lecz również w mediach społecznościowych. Utrzymują one kontakt ze swoimi klientami poprzez dialog za pomocą filmów wideo oraz zdjęć. W ostatnim czasie do głosu doszły jednak szczególnie mocno relacje na żywo. Jeśli chcesz stać się rzeczywiście liczącym się graczem w swojej branży, koniecznie musisz zacząć działać w tym obszarze. Nie tylko dlatego, że to modne i że tak robią wszyscy, lecz przede wszystkim dlatego, że to działa.

Optymalizacja materiałów na stronie pod kątem SEO

Tworząc swój biznes lub, jak wolą marketingowcy, swoją markę nie możesz wypełniać bezwiednie swojej strony internetowej treściami. Nawet kapitalnie obrobione materiały zdjęciowe i wideo nie będą widoczne dla użytkowników oraz potencjalnych klientów, jeśli nie będą odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Dzięki szeregowi czynności z zakresu pozycjonowania zyskasz m.in.:
·       skrócony czas ładowania strony,
·       szansę na pojawienie się wśród wyników wyszukiwania w wyszukiwarce obrazów,
·       zwiększysz ruch i zaangażowanie,
·       zwiększysz zyski sprzedażowe przy relatywnie niskich nakładach pracy i środków.
Optymalizacja pod kątem SEO, jakkolwiek tajemniczo by nie brzmiała, to po prostu stworzenie odpowiednich opisów do zamieszczanych materiałów, zastosowanie kompresji oraz dobór odpowiednich plików. By ją wykonać, musisz zastosować kilka kroków. Czytaj dalej, a dowiesz się, jak wykonać je samodzielnie i wynieść swoją stronę na nowy poziom!
 
1.     Nazywanie zdjęć i filmów na stronie
Nazwy plików graficznych oraz zdjęciowych na Twojej stronie nie mogą być ciągami znaków wygenerowanymi przez aparat lub kamerę. Nie mogą to być również nieprofesjonalne ani nasycone zbyt dużą ilością słów kluczowych. Najlepiej, jeśli w skrócie opiszesz to, co można na nich zobaczyć, poszczególne słowa oddzielaj dywizem „-”. Im konkretniejsze informacje zawrzesz w opisie, tym Twoje materiały będą lepiej widoczne dla wyszukiwarek. Tym samym zyskasz w nich przejrzystość i łatwo skatalogujesz je na potrzeby procesu zarządzania po stronie IT.
2.     Prawidłowe wypełnienie opisu alternatywnego
Znacznik alt, czyli opis alternatywny zdjęcia jest najważniejszym czynnikiem rankingowym Twoich materiałów. Prawidłowe uzupełnienie go w ogromny sposób wpłynie na działanie wyszukiwarki, a tym samym lepsze zrozumienie tego, co znajduje się na zdjęciach i filmach wideo. Opis alt powinien zawierać naturalny opis tego, co widoczne jest na materiale. Przy jego tworzeniu warto uwzględnić potencjalne zapytania, jakie mogą postawić użytkownicy. Opis alternatywny wyświetla się w momencie problemów z ładowaniem pliku lub strony. Ma to szczególne znaczenie w przypadku kontaktu z użytkownikami niewidomymi i niesłyszącymi.
 
3.     Kompresja materiałów
Duże grafiki oraz filmy wideo znacząco obciążają stronę i spowalniają poruszanie się po niej użytkownikom. O wiele lepszym rozwiązaniem są niewielkie pliki. Kompresję możesz wykonać za pomocą programów do obróbki graficznej lub edycji wideo bądź zaplanować ją na etapie tworzenia materiałów. Oznacza to użycie mniejszej rozdzielczości, skrócenie czasu trwania w przypadku filmów lub zmianę rodzaju zapisywanych plików. Kompresję możesz również wykonać na narzędziach dostępnych online, lecz musisz uważać w ich przypadku na informacje zamieszczane w materiałach. Wiele konwerterów online nie posiada bowiem stosownych zabezpieczeń i można z nich wykradać dane osobowe oraz wrażliwe informacje.
 
4.     Kadruj i przycinaj
Kadrowanie oraz przycinanie materiałów nie poprawia jedynie ich jakości, lecz również stanowi odpowiedź na wymagania, jakie stawiają przez nas wyszukiwarki. Dzięki tym narzędziom możesz w bardzo szybki sposób dostosowywać zdjęcia i filmy do wymagań urządzeń mobilnych oraz wybierać takie kadry i ujęcia, które mają największe znaczenie dla wyszukiwań. W przypadku filmów ogromną rolę gra dobrze dopasowana miniatura, która pozwoli przyciągnąć uwagę użytkowników i będzie swoistego rodzaju obietnicą złożoną potencjalnemu klientowi.

5.     Dobierz odpowiedni format plików
W przypadku materiałów wideo doskonałym rozwiązaniem będzie stworzenie kanału na YouTube, gdyż portal ten pozwala na wrzucanie plików niemal w dowolnym formacie. Następnie wystarczy umieścić odnośnik na swojej stronie bez przejmowania się o jego odczyt lub zgodność pliku źródłowego z urządzeniami użytkowników oglądających wideo. Nieco więcej kłopotu jest z formatami plików zdjęciowych. W ich przypadku warto zastosować się do następujących zasad:
·       format JPG – stosować go w każdym możliwym miejscu, gdyż jest on najbardziej uniwersalny i praktycznie żadna przeglądarka nie ma problemu z jego odczytem,
·       format PNG – używać w ostateczności ze względu na rozmiar, najlepiej w przypadku, gdy chcemy zachować przezroczyste tło oraz gdy prezentujemy tabele, wykresy lub zrzuty ekranu, które muszą mieć wysoką jakość,
·       format SVG – wykorzystywać do ikon oraz logotypów.
W zmianie formatu pomóc mogą nam profesjonalne programy edytorskie, lecz możemy również skorzystać z pomocy darmowych konwerterów online.
 

Skąd brać materiały na stronę internetową?

Najlepszym, a zarazem najdroższym rozwiązaniem będzie zainwestowanie we własne treści, tworzone przez profesjonalnych fotografów i reżyserów. W ten sposób unikniemy problemów w związku prawem własności intelektualnej oraz prawem autorskim, a także uzyskamy materiały najwyższej jakości, które możemy edytować i przerabiać wedle uznania. Innym sposobem jest zainwestowanie w treści z banków internetowych, czyli tzw. stocku. Nie kosztują one zbyt wiele, lecz ich minusem jest fakt, iż w sieci możemy natknąć się na dużą liczbę ich duplikatów. Uzyskują one przez to gorsze wyniki w wyszukiwarkach od materiałów oryginalnych. Jeśli dysponujemy dużym zapleczem technologicznym i środkami pieniężnymi, lepiej zainwestować we własne studio fotograficzne oraz plan zdjęciowy. Zwłaszcza wtedy, gdy prowadzimy działalność handlową, a produkt stanowi nadrzędną wartość naszej firmy.