Zmiany w Google w latach 2015-2016
Artykuły24 marca 2016
Przed 2015 rokiem gigant z Doliny Krzemowej intensywnie aktualizował algorytmy najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki. Z listami tych modyfikacji można zapoznać się we wpisach:
Poniżej prezentujemy listę najważniejszych modyfikacji, jakie Google wprowadziło w roku 2015 i w pierwszych miesiącach roku 2016. Pod tabelką dodatkowo omawiamy skrótowo wymienione w niej aktualizacje.
Data | Nazwa | Źródło informacji |
---|---|---|
21 kwietnia 2015 | Mobile-friendly Update | Google Webmaster Central Blog |
3 maja 2015 | The Quality Update | Search Engine Land |
18 lipca 2015 | Panda 4.2 | Search Engine Land |
26 październik 2015 | Rank Brain | twitter.com |
2 listopada 2015 | Mobile-friendly Update 1.1 | Google+ |
8 stycznia 2016 | Core Algo Update | twitter.com |
Mobile-friendly Update z kwietnia 2015-ego roku miał zasięg globalny i wpłynął wyłącznie na mobilne wyniki wyszukiwania (uwzględniając tylko organiczne). Co istotne, strony bez wersji mobilnych/z wersjami mało przyjaznymi dla użytkowników, nie musiały odczuć spadku pozycji w SERP. Jak poinformowało Google, Mobile-friendly Update był po prostu jednym z czynników, które wpływały na miejsce strony w wynikach.
The Quality Update z pierwszych dni maja 2015-ego roku, potwierdzony przez Google został dopiero w dwa tygodnie po jego uruchomieniu. Ostatecznie wyszukiwarka przyznała, że wdrożone zostały modyfikacje mające na celu zweryfikowanie jakości contentu stron internetowych. Najbardziej aktualizację tę odczuły duże serwisy, takie jak WikiHow, eHow czy Answers.com, które w wyniku The Quality Update straciły około 20% ruchu organicznego.
18-ego lipca 2015-ego roku w świat ruszyła Panda 4.2. Jej działanie wpłynęło na około 3% zapytań anglojęzycznych.
26.10.2015 - to dzień, w którym Google ogłosił powstanie Rank Brain. Obszerniejsze informacje na jego temat znajdziecie w naszej Bazie Wieczy pod adresem https://www.seostation.pl/wiedza/aktualnosci/rank-brain.html
Kolejnego Mobile-friendly Update doczekaliśmy się w listopadzie 2015-ego roku. Ta wersja algorytmu była zdecydowanie bardziej rygorystyczna pod względem oceny stron mobilnych, niż jej poprzedniczka. Ukarane zostały te witryny, które wyświetlały duże banery zachęcające użytkowników do pobierania aplikacji i/lub przesłaniające właściwą treść opublikowaną w serwisie.
Core Algo Update to pierwsza potwierdzona przez Google modyfikacja z bieżącego roku. Początkowo wiele osób z branży SEO, widząc gwałtowne spadki w SERP, uznało że ma do czynienia z Pingwinem, względnie kolejną wersją Pandy. Google zdementowało te informacje tłumacząc, że modyfikacja dotyczyła przede wszystkim silnika wyszukiwarki i nie była preludium aktualizacji żadnego z wymienionych przez pozycjonerów algorytmów.