Z różnych stron branży SEO docierają informacje o znikających opiniach w Google Moja Firma, a nawet całkowitym zawieszeniu wizytówki. Podejrzanym o spowodowanie zamieszania jest dodanie krótkiej nazwy w profilu w GMF.

Od początku

W ostatnim czasie Google dołożył kilka dodatków do Google Moja Firma. Nowe funkcje to m.in. możliwość dodania logo oraz zdjęcia w tle. Wśród zmian jest opcja dodania krótkiej nazwy do wizytówki.   

Krótka nazwa, czyli co?

Krótka nazwa profilu pozwala umieścić skróconą wersje nazwy Twojej firmy bądź jej nieformalne określenie. Nie jest zabronione, a wręcz wskazane, aby do uproszczonej nazwy dodać nazwę miasta lub dzielnicy w której oferujesz usługi lub towar. Wszystko po to, aby ułatwić odbiorcom odnalezienie Twojej firmy w Google i w Google Maps. Poza tym warto pamiętać, że:

  • Krótką nazwę można nadać dopiero po zweryfikowaniu konta (czyli po wpisaniu hasła przesłanego pocztą przez Google).
  • Nazwę można zmienić jedynie 3 razy w roku.
  • Odbiorcy mogą wpisać w pasku adresu przeglądarki skróconą nazwę poprzedzoną „g.page/”, aby przejść bezpośrednio do profilu firmy (np. „https://g.page/twojafirma”).
  • Skrócony URL można udostępniać innym z panelu Google Moja Firma.
  • Krótką nazwę można użyć do wyszukiwania adresu firmy w Google Maps.

Wracając do problemu

Od początku lipca pojawiały się głosy z branży w mediach społecznościowych i na forach o znikających opiniach i zawieszonych kontach w Google Moja Firma. Nadmienię, że problem nie dotyczył każdego konta.

Użytkowniczka Twittera informowała o 4 z 44 kont, a użytkownik grupy na Facebooku twierdził, że na 2 z 12 problem wystąpił. Zależność między bugiem, a krótkim nazwami jest dość klarowna, ponieważ usunięcie krótkiej nazwy powoduje przywrócenie profilu lub/i opinii.

Co na to Google?

Dopiero wczoraj po wielu dniach zamieszania Google postanowiło odnieść się do sprawy. Komunikat przesłano do portalu Search Engine Land, treść poniżej:

The recent concerns around the visibility of certain business listings are being corrected. The business listings were not suspended, but instead were not being shown as visible due to a technical issue. Business owners who experienced issues should be able to see their listings in Search soon. While some users may have experienced an improvement to the situation with the removal of their short name, the issue was not directly tied to the short name feature.

Z treści komunikatu wynika, że bug powodował zniknięcie kont GMF z wyników wyszukiwania, a nie ich zawieszenie. Ponadto kryzys został zażegnany, więc wkrótce powinno wszystko wrócić do normy. Co ciekawe, twierdzą że bug nie był bezpośrednio związany z dodaniem krótkiej nazwy (czyli pośrednio był).

Reasumując, jeśli jeszcze nie masz krótkiej nazwy profilu w Google Moja Firma, to w świetle obecnych problemów z ich wyświetlaniem, nie zaszkodzi poczekać przynajmniej tydzień z wprowadzeniem zmian.

 

źródło: https://searchengineland.com/google-shortnames-and-the-case-of-the-disappearing-reviews-319397

              https://www.seroundtable.com/rumors-shortnames-google-my-business-suspensions-27861.html