Przedstawiamy kolejne zmiany i nowości w Google. Tym razem skupimy się na tych, które Google wdrożyło lub jeszcze testuje w ramach wyników wyszukiwania. Na większość z nowości można natknąć się oczywiście w angielskiej wersji wyszukiwarki - Google.com.

Czas czytania artykułu jako filtr wyników wyszukiwania - testy

Jak podaje thesempost.com dla wybranych wyników wyszukiwania Google testowo wyświetla nową zakładkę pozwalającą na sortowanie stron według czasu niezbędnego na przeczytanie danej treści:


źródło: thesempost.com

Snippet filmów odtwarzanych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania - testy

Czas czytania treści to nie wszystko. Google testuje również nowy snippet filmów, który oprócz niestandardowego rozmiaru, umożliwia również odtworzenie filmu bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Co najlepsze odtwarzana bez konieczności przechodzenia do serwisu YouTube:


Źródło: thesempost.com

Slideshow galerii zdjęć w lokalnych wynikach wyszukiwania - testy

Testy nie ominęły również wyników mobilnych. Phillip Barnhart informuje o testach dotyczących prezentowania wizytówek firm w 3-pakach map Google.

Po kliknięciu w "więcej miejsc" wyszukiwarka prezentuje punkty z galerią w formie slideshow:

Źródło: https://twitter.com/pbarnhart/status/1052569877121249280/photo/1

Listy produktów i usług dla lokalnych wyników wyszukiwania - w wersji beta

Listy produktów i usług to nowa funkcja dostępna w wersji beta Miejsc Google. Pozwala ona na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania dodatkowej zakładki z produktami lub usługami danej firmy.

Zakładka ta pojawia się oczywiście tylko dla zapytań brandowych dotyczących konkretnej firmy:

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-slideshow-images-local-pack-results-26540.html

Ikona "podkładki z klipsem" dla przepisów - testy

Dla słów kluczowych związanych z przepisami, Google wyświetla testowo dodatkową ikonę podkładki z klipsem, która informuje użytkownika bezpośrednio o "typie" zapytania:

źródło: https://www.seroundtable.com/

Favicon w mobilnych wynikach wyszukiwania - testy

Dla wybranych wyników wyszukiwania w wersji mobilnej, prezentowane są strony gdzie dodatkowo ujrzeć można ich favicon'y:

źródło: https://www.seroundtable.com/

Nowa forma prezentacji sitelinks - testy

Ostatnią z testowanych nowości jest nowa forma sitelinks strony internetowej, które prezentowane są w formie rozwijalnych zakładek wraz z dodatkowym opisem:


źródło: https://searchengineland.com/

Kalkulator Google z nowymi opcjami - wdrożone

Wyniki wyszukiwarki, a konkretniej kalkulator Google, wyposażony został w nowe funkcje pozwalające na szybkie przeliczenie funtów na kilogramy, centymetry na metry itd., a to wszystko bezpośrednio w wynikach wyszukiwania:

 


źródło: https://www.seroundtable.com/