Co w serpach piszczy #9
Aktualności23 października 2018
Przedstawiamy kolejne zmiany i nowości w Google. Tym razem skupimy się na tych, które Google wdrożyło lub jeszcze testuje w ramach wyników wyszukiwania. Na większość z nowości można natknąć się oczywiście w angielskiej wersji wyszukiwarki - Google.com.
Czas czytania artykułu jako filtr wyników wyszukiwania - testy
Jak podaje thesempost.com dla wybranych wyników wyszukiwania Google testowo wyświetla nową zakładkę pozwalającą na sortowanie stron według czasu niezbędnego na przeczytanie danej treści:
źródło: thesempost.com
Snippet filmów odtwarzanych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania - testy
Czas czytania treści to nie wszystko. Google testuje również nowy snippet filmów, który oprócz niestandardowego rozmiaru, umożliwia również odtworzenie filmu bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
Co najlepsze odtwarzana bez konieczności przechodzenia do serwisu YouTube:
Źródło: thesempost.com
Slideshow galerii zdjęć w lokalnych wynikach wyszukiwania - testy
Testy nie ominęły również wyników mobilnych. Phillip Barnhart informuje o testach dotyczących prezentowania wizytówek firm w 3-pakach map Google.
Po kliknięciu w "więcej miejsc" wyszukiwarka prezentuje punkty z galerią w formie slideshow:
Źródło: https://twitter.com/pbarnhart/status/1052569877121249280/photo/1
Listy produktów i usług dla lokalnych wyników wyszukiwania - w wersji beta
Listy produktów i usług to nowa funkcja dostępna w wersji beta Miejsc Google. Pozwala ona na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania dodatkowej zakładki z produktami lub usługami danej firmy.
Zakładka ta pojawia się oczywiście tylko dla zapytań brandowych dotyczących konkretnej firmy:
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-slideshow-images-local-pack-results-26540.html
Ikona "podkładki z klipsem" dla przepisów - testy
Dla słów kluczowych związanych z przepisami, Google wyświetla testowo dodatkową ikonę podkładki z klipsem, która informuje użytkownika bezpośrednio o "typie" zapytania:
źródło: https://www.seroundtable.com/
Favicon w mobilnych wynikach wyszukiwania - testy
Dla wybranych wyników wyszukiwania w wersji mobilnej, prezentowane są strony gdzie dodatkowo ujrzeć można ich favicon'y:
źródło: https://www.seroundtable.com/
Nowa forma prezentacji sitelinks - testy
Ostatnią z testowanych nowości jest nowa forma sitelinks strony internetowej, które prezentowane są w formie rozwijalnych zakładek wraz z dodatkowym opisem:
źródło: https://searchengineland.com/
Kalkulator Google z nowymi opcjami - wdrożone
Wyniki wyszukiwarki, a konkretniej kalkulator Google, wyposażony został w nowe funkcje pozwalające na szybkie przeliczenie funtów na kilogramy, centymetry na metry itd., a to wszystko bezpośrednio w wynikach wyszukiwania:
źródło: https://www.seroundtable.com/