O Accelerated Mobile Pages wspominaliśmy już w jednym z naszych wcześniejszych wpisów w październiku (tutaj). Technologia ta wspierana przez światowych gigantów ma znacznie zwiększyć wygodę oraz czas ładownia serwisów wśród użytkowników mobilnych. 

Obecnie tryb AMP jest w fazie testów, przetestować może go każdy poprzez odwiedzenie na urządzeniu mobilnym adresu: g.co/ampdemo

Jak możemy przeczytać na oficjalnym blogu dotyczącym AMP[1] Google planuje wdrożyć tą nowoczesną technologię już na początku roku 2016. Zaledwie po kilku miesiącach od ogłoszenia informacji na temat stworzenia i testowania AMP, planowane jest serwowanie mobilnych wersji stron internetowych przygotowanych przez Google. Google przez długi okres czasu naciskało na przystosowanie witryn do urządzeń mobilnych. Teraz wyraźnie wzięło to w swoje ręce i wygląda na to, że w przeciągu pół roku uczyni praktycznie całe wyniki wyszukiwania wraz z ich zawartością mobile-friendly.

W najbliższym czasie planowane jest również udostępnienie większej ilości konkretnych informacji na temat działania i funkcjonowania trybu AMP.

Jak widać utworzenie nowej spółki Google Alphabet Inc. wniosło wiele świeżości. Od tego czasu nowe technologie wkraczają do Google znacznie szybciej i bardziej zdecydowanie niż miało to miejsce wcześniej.

 

Źródło: http://searchengineland.com/google-says-amp-will-come-to-google-search-early-next-year-236999