O tym, że Google zaczyna wyświetlać oznaczenia AMP na urządzeniach mobilnych pisałem już wcześniej. Oznaczenia stron AMP pokazywały się wybiórczo w karuzelach i listingach wiadomości. Większość z nas spodziewało się wdrożenia AMP w Google, w niedługim czasie we wszystkich krajach.

Kilka dni temu na forum webmasterów pojawił się wątek, w którym jeden z użytkowników zapytał, dlaczego nadal nie widzi wyników z AMP w swojej wyszukiwarce. W odpowiedzi uzyskał informację o tym, że AMP póki co zostało w pełni uruchomione tylko w wybranych krajach.

Jak podaje Elena L. (pracownik Google) karuzele newsów z oznaczeniami AMP uruchomione zostały tylko w 12 krajach, są to: Brazylia, Niemcy, Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Indie, Indonezja, Włochy, Meksyk, Japonia, Rosja i USA.


Źródło: forum Google

Na pełne wdrożenie AMP przyjdzie nam jeszcze poczekać. Mamy więcej czasu aby wdrożyć ten framework w swoich serwisach. Google nie podaje jednak informacji, kiedy planuje wdrożyć karuzele z AMP w innych krajach.