Google uatrakcyjnił wizualnie wygląd wyszukiwania za pomocą małych ikon reprezentujących strony www, czyli tzw. favikonów oraz zmienił kolor fontu z zielonego na czarny oznaczającego strony promowane w Google Ads.

Obie wprowadzone zmiany dotyczą telefonów i tabletów, czyli wersji mobilnej wyników wyszukiwania. Dotychczas Google wyświetlał wyniki w kolejności tytuł strony, pod nim adres URL (lub tzw. okruszki), następnie niżej opis strony. Po zmianie zauważymy od lewej favicon, obok adres URL (lub tzw. okruszki), w dalszej kolejności niżej tytuł i opis witryny.

Warunkiem tego, aby Twoja witryna ukazywała się użytkownikom z faviconem po lewej stronie jest posiadanie go w kodzie strony. Jeśli jakimś cudem nie masz podpiętych faviconów do Twojej strony www nic straconego, wystarczy że umieścisz dopasowany, poniższy tag w sekcji < head >

< link rel="shortcut icon" href="/ścieżka/do_pliku/favikona.ico" >

Po szczegóły umieszczenia omawianej ikonki odsyłam Cię do oficjalnych wskazówek Google.

Druga zmiana, która dotyczy Google Ads jest mniej „widoczna”. Zmiana koloru fontu z zielonego na czarny oraz porzucenie zielonego obrysu na pewno jest mniej spektakularna, aczkolwiek sugeruje, że Google nadal zmierza w kierunku jak najmniej podkreślania faktu, że dany wynik nie jest wynikiem organicznym. Pełny zakres zmian w sposobie wyświetlania Google Ads świetnie zaprezentował portal Search Engine Land w poście z 2017 roku.

Z pewnością zmodyfikowany sposób wyświetlanych wyników w wersji mobilnej są dla jednych bardziej dla drugich mniej przyjemne dla oka. Kwestia przyzwyczajenia ma również ogromne znaczenie, lecz powinniśmy się przyzwyczaić do tego, aby się nie przyzwyczajać do sposobu wyświetlania wyników wyszukiwania w Google.

„Wraz z ciągłym rozwojem dostępnych formatów treści oraz przydatnych rozwiązań – od kupowania biletów do kina do odtwarzanie podcastów – nowy design pozwoli nam dodawać więcej przycisków powodujących zdarzenie oraz przydatnych podglądów przy wyświetlaniu kart z wynikami wyszukiwania. Wszystko to przy jasnym komunikacie czego dotyczy dana strona.” – głosi oficjalny komunikat giganta z Mountain View.

A Ty co sądzisz o wprowadzonych zmianach?

 

Źródło:

https://searchengineland.com/google-rolling-out-mobile-search-redesign-with-black-ad-label-favicons-for-organic-results-317328?fbclid=IwAR0TYH_8Fkgzsxs_-iycWdYwvWUi0XMvgMd-L90mDfcvtfejovJUUmKqzuc