semKRK

SEM KRK #6 BIG - to ciekawa inicjatywa skupiająca pasjonatów SEO i SEM. Szósta edycja tego wydarzenia zorganizowana została w Starej Zajezdni w Krakowie.

Łącznie przed publicznością wystąpiło 12 prelegentów z 13 prezentacjami, których z zapartym tchem słuchano na żywo oraz za pośrednictwem transmisji online.

Każdy widz mógł zadać pytanie prelegentowi za pośrednictwem dedykowanego serwisu. Dwa najwyżej oceniane pytania zadawane były po skończeniu wystąpienia, a dla ich autorów przewidziane były nagrody w postaci książek.

Artur strzelecki - „Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – case study”

Artur Strzelecki opowiedział o tym jak zwiększać ruch i widoczność w serwisie oraz jak go kierować w zależności od typu biznesu. Opowiedział m.in. o tym jak powinniśmy rozmieszczać nagłówki , w jaki sposób optymalnie dobierać słowa kluczowe oraz jaką formę powinny przybrać znaczniki

Maciej Lewiński - „Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics”

Maciej Lewiński to osoba, której wystąpienia zawsze znacząco ożywiają publiczność. W swoim wystąpieniu opowiedział o tym jak dobrze stosować modyfikatory stawek CPC w kampaniach AdWords. Pokazał również jak uzależnić wyświetlanie reklam np. od warunków pogodowych i wyjaśnił jak pisać dobre teksty reklamowe.

Łukasz Chwiszczuk - „Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej”

Łukasz Chwiszczuk, na przykładzie case study taniaksiazka.pl, omówił jak sprawnie przekonać osoby, które nie zrealizowały zamówienia w sklepie, do powrotu i dokończenia tego procesu. Omówił podział użytkowników ze względu na etap, na którym porzucili oni proces zakupowy oraz potęgę remarketingu.

Anna Janiszewska - „Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych”

Anna Janiszewska (analityk Google Poland) podzieliła się z publicznością informacjami dot. wyszukań mobilnych. Zaprezentowała branże, w których ruch mobilny przekroczył już magiczne 50%, ale wskazała również takie, w których ruch mobilny jest i jeszcze długo będzie mały. Dowiedzieliśmy się również, że ilość wyszukań mobilnych rośnie w dni świąteczne oraz te o skrajnych temperaturach - zarówno niskich, jak i wysokich. Wyszukania mobilne są o 6% dłuższe niż desktopowe i zawierają 15% więcej polskich znaków językowych. Dodatkowo aż 25% więcej zapytań mobilnych ma formę pytań.

Michał Magdziarz - „Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron”

Michał Magdziarz poruszył techniczne aspekty migracji dużych serwisów internetowych. Opowiedział o tym jak przy pomocy narzędzia DeepCrawl kontrolować długość i jakość przekierowań, wyłapywać nowe problemy związane z migracją oraz jak tworzyć automatycznie duże ilości przekierowań. Michał opowiedział też o najczęstszych pułapkach związanych z migracją stron.

Ireneusz Stadler - „5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i AdWords”

Ireneusz Stadler w swojej prezentacji opowiedział jak łączyć kampanie Facebook z kampaniami AdWords, w jaki sposób generować leady oraz na co zwracać uwagę tworząc swoje reklamy.

Tomasz Jeska - „Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – to proste”

Tomasz Jeska podczas swojego wystąpienia wyjaśnił jak zadbać o optymalizację CMS Joomla. Pokazał jak krok po kroku zoptymalizować Joomlę oraz jakie wtyczki trzeba, a jakie warto zainstalować, aby ten proces usprawnić, bądź zautomatyzować.

Paweł Gontarek - „Jaką muzykę grają SWLE?”

Paweł Gontarek przedstawił publiczności case study związane z optymalizacją oraz działaniami mającymi na celu zwiększenie widoczności radia internetowego. Omówił najpopularniejsze problemy tego typu serwisów (mała ilość treści, kopie treści, brak treści, mała ilość podstron czy słaba widoczność). A następnie opowiedział o tym jak wyglądała optymalizacja serwisu ich klienta oraz jak wykorzystali SWL - system wzajemnego linkowania (nie np. Statlink :)). Finalnie zaprezentowane działania dały około 50% wzrost ruchu.

Szymon Bukowicz - „Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi”

Szymon Bukowicz przedstawił informacje dot. tego jak skonstruować dobry lejek sprzedażowy. Zaprezentował jak wyglądał ich lejek sprzedażowy od wejścia po zakup samochodu oraz jakie działania warto podjąć po sprzedaży. Poruszył również temat dot. zbierania danych o użytkowników oraz wykorzystywaniu ich w reklamach - jednak z naciskiem na to, aby reklamy pomagały (i to od momentu porzucenia), a nie denerwowały.

Łukasz Chwiszczuk - „Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii AdWords”

Łukasz Chwiszczuk w swoim drugim wystąpieniu tego wieczora opowiedział o możliwościach targetowania reklam w sieci reklamowej Facebook: ze względu na dane jak dokładny wiek, płeć, lokalizację, status w związku, posiadanie pracodawcy, czy nawet posiadanie żony. To samo zrobił z Google AdWords, a finalnie przedstawił wady i zalety reklam w obu systemach.

Piotr Mikulski - „Obcokrajowcy o Polskich miastach, czyli trudne tematy w Content Marketingu – Jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki”

Piotr Mikulski w swoim wystąpieniu skupił się na wytłumaczeniu jak wyszukiwać pomysły na treści, a następnie jak je dobrze tworzyć i promować. Poruszył temat heju, pozyskiwania naturalnych linków oraz zwiększania zasięgu treści w social mediach.

Damian Sałkowski - „Przyszłość, która nadeszła jutro”

Damian Sałkowski opowiedział o tym jak działa sztuczna inteligencja w SEO i Google. Poruszył temat jej wykorzystania w algorytmach Google, np. przy ocenie linków, czy „mocy” czynników rankingowych dla wybranych branż. W swojej prezentacji przestawił informacje dot. możliwości wykorzystania AI przez Google dla SEO w przyszłości oraz powiedział, że SEO nie umrze - ale ewoluuje (najpewniej w stronę techniczną).

Karol Dziedzic - „Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?! – Czyli o 3 głównych czynnikach sukcesu w reklamie graficznej AdWords”

Karol Dziedzic w swojej prezentacji pokazał jak nie wydawać 100 tysięcy złotych w Google AdWords. Opowiedział o ważnych czynnikach i elementach, o które należy zadbać podczas optymalizacji reklam displayowych oraz podzielił się informacjami dot. kluczowych metod i technik wpływających na sukces i konwertowanie reklam graficznych.

Podsumowując

Duża ilość prezentacji dot. SEO i SEM, ogromna ilość wiedzy i ludzi oraz świetny barcampowy klimat. Zorganizowanie wydarzenie w formie „BIG” zachęciło z pewnością do przybycia gości z innych miast.