SEMKRK #8 to kolejna edycja świetnego eventu skupiającego miłośników SEO i SEM w Krakowie. Ósma edycja, która odbyła się 9 marca w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, składała się z dwóch bloków, na których łącznie wystąpiło 6 prelegentów. Prezentacje z SEMKRK pojawią się już niedługo.

W chwili obecnej całe wydarzenie można obejrzeć również w formie wideo:

Poniżej krótkie podsumowanie tekstowe.

Monika Kołodziejczyk: Game over – czyli czy wreszcie pożegnamy last click w modelowaniu atrybucji?

SEMKRK #8 otworzyła Monika Kołodziejczyk z prezentacją, w której omówiła różnice pomiędzy analizowaniem tradycyjnych konwersji oraz konwersji wspomaganych. Przedstawiła dostępne modele atrybucji w GA oraz szczegółowo opowiedziała jakie dają one korzyści.

Bartłomiej Kaczmarczyk: Pimp yours conversion rate via google optimize. Case studies oraz tips and tricks jak podnieść cr za pomocą testów a/b.

Bartłomiej Kaczmarczyk pokazał nam jak sprawnie przeprowadzać testy A/B i analizować zachowanie użytkowników z wykorzystaniem narzędzi Google Optimize oraz Yandex Metrica. W przygotowanej prezentacji przedstawił case z 4 wersjami strony głównej i podstroną cennika oraz pokazał jak „na szybko” wdrożyć „wybraną” wersję strony.

Łukasz Kołodziejczyk: Zastosowanie google tag managera w optymalizacji strony.

Łukasz Kołodziejczyk przedstawił możliwe sposoby na wykorzystanie Google Tag Managera w optymalizacji stron www czy systemów CMS. Nawiązał do problemów jakie wynikają podczas współpracy SEOwiec – klient / programista. Zaprezentował również sposoby na wdrażanie title, noindex, czy kanonikala bezpośrednio z GTM’a:


Fragment skryptu dla generowania kanonikali

Katarzyna Baranowska: Kampania seo w branży deweloperskiej – jakich błędów unikać oraz jak zaplanować działania by liczyć na efektywny ruch organiczny.

Katarzyna Baranowska na przykładzie serwisu z branży deweloperskiej przedstawiła w jaki sposób zaplanować rozbudowę serwisu pod względem nowych słów kluczowych oraz jak je wyszukiwać.

Szczegółowo omówiła w jaki sposób szukać słów kluczowych, przypisywać je do konkretnych podstron oraz jak unikać tzw. „kanibalizacji”.

Z uwagi na to, że treści to nie wszystko, Katarzyna opowiedziała również jak i skąd linkować.

Maria Cieślak: Diagnozowanie problemów z javascriptem na stronie

Maria Cieślak w swoim wystąpieniu poruszyła ostatnio coraz bardziej popularny temat JavaScriptu. Wyjaśniła publiczności na czym polega różnica pomiędzy renderowaniem strony w czystym HTML a takiej z dużą ilością JavaScript. Pokazała, jak sprawdzić w jaki sposób Google bot widzi serwis oraz jakich błędów należy się wystrzegać.

Oskar Braszczyński: Wyzwania w marketingu opartym o intencje

W ostatnim wystąpieniu wieczoru, Oskar Braszczyński opowiedział o 3 typach konsumentów: ciekawego, wymagającego oraz zniecierpliwionego. Każdy typ został przez niego szczegółowo omówiony wraz z przedstawieniem jego potrzeb i celów.

Podsumowując

Jeśli interesujesz się SEO lub SEM, to SEMKRK jest wydarzeniem, na które z całą pewnością warto się udać. Już niedługo odbędzie się kolejna edycja BIG, na której będziemy mieli okazję wysłuchać jeszcze więcej ciekawych wystąpień.